torsdag 2 april 2015

BDSM enligt beh-aga - Bestraffningar


Om detta finns hur många åsikter som helst! En del vill inte ha med bestraffning alls i sin relation, andra tycker det är en krydda och åter andra vill ha med det men inte sträva efter det.

Vissa hävdar att iskall tystnad och undanhållande av smisk är den bästa bestraffningen. Jag accepterar att vissa tycker så men för andra kan denna sorts bestraffning vara förödande!.
Få saker kan vara så nedbrytande för en relation som att visa likgiltighet och nonchalans mot sin partner!
Må så vara att jag älskar smisk och pisk, men pisk utan uppvärmning, i vetskapen om att det är bestraffning för att jag gjort nåt dumt är banne mig ingen njutning!  En bestraffning kan, för vissa, signalera att den Dominante i fråga bryr sig, att han gör nåt åt situationen, att han vill att allt ska bli bra igen.

Men alla fungerar vi olika. Jag är fullt medveten om att det finns undergivna som lockas av kallsinnighet och nonchalans och där den Dominantes likgiltighet verkligen har positiv effekt. Som sagt, det finns inget facit! Det som funkar för dig funkar inte för mig och vice versa!

För vissa fungerar inte bestraffningar alls och är inte lockande över huvud taget. För en sån person kan en bestraffning vara en katastrof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar